Per una persona, u ghjornu è a notte sò i dui culori di a vita; per una cità, u ghjornu è a notte sò dui stati d'esistenza diffirenti; per un edifiziu, u ghjornu è a notte sò cumpletamente in a listessa linea. Ma ogni sistema d'espressione maravigliosu.
Di fronte à u celu abbagliante chì s'ammucchia in a cità, duvemu pensà ci, avemu veramente bisognu d'esse cusì abbaglianti ? Chì hà à chì vede stu abbagliamentu cù l'edifiziu stessu ?
Sè u spaziu di l'edifiziu dipende da a luce da presentà visivamente, allora u corpu principale di l'illuminazione architettonica hè ovviamente l'edifiziu stessu, è ci vole à ottene una adattazione adatta trà i dui.
Nimu ùn pò capisce più prufundamente è spiegà accuratamente a relazione trà a luce è l'architettura chè un architettu senior. Cum'è un designer architettonicu ben cunnisciutu, u sgiò Xu crede fermamente chì u disignu di l'illuminazione architettonica ùn hè micca una ricreazione fora di l'edifiziu, ma una estensione di u disignu architettonicu. Deve esse basatu annantu à una cunniscenza "prufonda" di l'architettura, attraversu u cuntrollu è l'espressione di a luce Mezzi per riflette u caratteru è e caratteristiche di u spaziu architettonicu; à u listessu tempu, l'architettu deve ancu lascià un spaziu di basa per a realizazione di l'illuminazione di l'edifiziu.
Ellu difende l'usu di a luce in un modu "moderatu", è cumincerà cù u "viaghju di ricerca di luce" di parechji edifici emblematichi tipici ch'ellu hà vissutu personalmente o vistu per decostruisce cumu l'edificii nascenu da a luce.
1. Descrizzione di a forma: a rapprisentazione tridimensionale di u vulume di l'edifiziu;
2. Un riassuntu di e caratteristiche architettoniche: ùn ci hè micca cuncettu d'espressione artistica senza focus;
3. A prestazione di a struttura è di u livellu: aduprate u cambiamentu d'intensità di u layout di a luce, a differenza trà a luce è u bughju;
4. A resa di u caratteru è di l'atmosfera: a luce ghjoca un rolu decisivu in a prestazione di a qualità di u spaziu, di l'attrazione artistica è di l'esperienza psicologica umana.
L'illuminazione di a facciata di l'edifiziu esprime u vulume tridimensionale di l'edifiziu
1. Capisce e caratteristiche distintive di l'edifiziu è distingue i punti chjave di u disignu
U Hong Kong Global Trade Plaza hè un tipicu edifiziu super altu situatu in a penisula di Kowloon, cù un livellu di pianu utilizabile di 490 metri, cuncipitu da u studiu d'architettura Kohn Pedersen Fox Associates.
Pudemu vede chì a forma di a Global Trade Plaza hè assai quadrata è simplice, ma ùn hè micca un cuboide rettangulare drittu, ma incassatu nantu à quattru lati, cum'è quattru pelli nantu à i quattru lati di l'edifiziu, è à e parte iniziale è finale, Ci hè una tendenza graduale, dunque, i quattru lati di a scanalatura interna diventanu u linguaghju d'espressione più caratteristicu di tuttu l'edifiziu quadratu.
Aduprà a luce per "delineà u contornu di l'edifiziu" hè u modu u più cumunu per sprime a forma di l'edifiziu sottu à a notte. L'architetti speranu ancu d'utilizà u contornu per illuminà a facciata di l'edifiziu. Dunque, partendu da e caratteristiche architettoniche sopra, a quistione chjave s'hè evoluta in: Cumu aduprà a luce per sprime a forma di i quattru lati è di e quattru scanalature concave.
Imagine: Da u pianu di u pianu, pudete vede più chjaramente a Founder Global Trade Plaza, a forma di e scanalature nantu à i quattru lati di l'edifiziu, a cumunalità cerca l'individualità, è l'ambiente concavu hè senza dubbitu a caratteristica eccezziunale di a facciata esterna di l'edifiziu di a Global Trade Plaza.
Imagine: Dopu avè urdinatu tuttu, u focu di u disignu di l'illuminazione esterna di l'edifiziu hè cascatu nantu à cumu illuminà a scanalatura interna.
2. Dimustrazione è prova multipartite, circendu u megliu metudu d'espressione è di realizazione
Quanti modi pudemu illuminà u solcu internu ? Chì sò i vantaghji è i svantaghji è e prestazioni ? U designer hà sceltu di deduce unu per unu per mezu di effetti di simulazione è metudi d'implementazione per truvà u megliu modu d'espressione:
Opzione 1: Espressione lineare à u bordu di u muru di cortina esternu, è illuminazione à a struttura di u bordu.
Schema 1 Diagramma schematicu è effettu di simulazione di l'illuminazione. Attraversu l'effettu di simulazione, pudemu vede chjaramente chì e linee laterali di a struttura di u muru di cortina esternu di ogni stratu sò enfatizate per via di l'illuminazione, è e linee lucali diventanu frammentate. L'effettu generale hè bruscu è duru per via di a luminosità di e linee è di u cuntrastu eccessivu di u vulume circundante.
Infatti, postu chì i risultati ottenuti da questu metudu di descrizzione lineare sò più robusti è piatti, u pianu hè statu abbandunatu da u designer.
Schema 2: Espressione piana di a parete di cortina interna à l'angulu incassatu, è luci di pruiezione nantu à l'esternu di a parete di cortina in vetru stratificatu.
Schema 2 Schema è effettu di simulazione di l'illuminazione. A differenza più significativa trà questu schema è u schema precedente hè a progressione da "linea luminosa" à "superficie luminosa". U vetru in a pusizione di pruiezione hè smaltatu o smerigliatu per permette di riceve riflessioni più diffuse, in modu chì a superficia piana di u vetru in i recessi di i quattru lati sia illuminata, creendu un effettu tridimensionale da una distanza.
U svantaghju di stu schema hè chì, per via di e caratteristiche di emissione di luce di a lampada di pruiezione, a superficia prughjettata pruducerà intermittentemente punti luminosi cunici evidenti, ciò chì face chì e linee di l'anguli di l'edifiziu esprimanu un sensu di frustrazione. Dunque, u secondu schema hè statu ancu abbandunatu da u designer.
Schema 3: I riflettori lineari illuminanu uniformemente a scatula d'ombra strutturale, è u rettangulu delinea e linee di a struttura architettonica.
Forse certi studienti ponu digià imaginallu, iè, u miglioramentu di u Schema 3 hè di migliurà a "luminosità di a faccia" à "luminosità di u corpu". Allargendu a parte di l'edifiziu, trà e pelle di l'edifiziu, una certa "struttura d'acciaio" incombente hè esposta per furmà una "scatula d'ombra". A lampada di pruiezione lineare illumina sta parte di a scatula d'ombra per realizà a "filtrazione" di luce à i quattru anguli. A sensazione di "arrivu".
À u listessu tempu, in u terzu pianu, quandu s'esprime a scatula d'ombra, sò state ancu messe in risaltu e linee strutturali urizzuntali in l'edifiziu. L'effettu simulatu hè surprenante, è questu hè u pianu di cuncepimentu di l'illuminazione finalmente sceltu da u designer.
3. Riassuntu: L'illuminazione architettonica hè una ricreazione basata annantu à a capiscitura di l'architettura
L'edificii di u fundatore sò in ogni locu, ma cumu truvà l'individualità in a cumunalità ? Per esempiu, i quattru lati di scanalatura di a Global Trade Plaza è a pelle di partenza graduale.
U contornu di l'edifiziu hè listessu chè u contornu ? In u primu pianu, hè ancu un ganciu, perchè hè statu abbandunatu ?
"Duru" è "dolce" sonanu cum'è parolle assai sughjettive. Cumu capisce a scala trà ste parolle sughjettive in u prucessu di capiscitura di l'architettura ?
Per risolve i prublemi sopra menzionati, pare chì ùn ci sia nisuna "istruzione" da leghje, ma hè certu chì a chjave per capisce l'architettura stà in una bona cumunicazione è in a comprensione di i mudelli di cumpurtamentu è di i sentimenti di e persone.
Data di publicazione: 22 di lugliu di u 2021






