• f5e4157711

Tecniche di Illuminazione à Inondazioni in l'Illuminazione Esterna di l'Edifici

Più di dece anni fà, quandu a "vita notturna" hà cuminciatu à diventà un simbulu di a ricchezza di a vita di a ghjente, l'illuminazione urbana hè ufficialmente entrata in a categuria di i residenti è di i gestori urbani. Quandu l'espressione notturna hè stata data à l'edificii da zero, "inundazioni" anu cuminciatu. A "lingua nera" in l'industria hè aduprata per discrive u metudu di stallazione diretta di luci per illuminà l'edifiziu.

Dunque, l'illuminazione à inundazione hè in realtà unu di i metudi classici di l'illuminazione architettonica. Ancu oghje, ancu s'è parechji metudi sò cambiati o eliminati cù u prugressu di u disignu è di a tecnulugia di l'illuminazione, ci sò sempre parechji edifici cunnisciuti in casa è à l'esteru. Sta tecnica classica hè cunservata.

 imagine0011Figura: Illuminazione notturna di u Coliseu

Di ghjornu, l'edifizii sò acclamati cum'è a musica congelata di a cità, è e luci di notte danu à queste note musicali battenti. L'aspettu architettonicu di e cità muderne ùn hè micca solu inundatu è illuminatu, ma a struttura è u stile di l'edifiziu stessu sò ricuncipiti è riflessi esteticamente sottu à a luce.

Attualmente, a tecnulugia di illuminazione decorativa di l'illuminazione à proiezione più aduprata per l'illuminazione esterna di l'edificii ùn hè micca simplice illuminazione à proiezione è illuminazione, ma l'integrazione di l'arte è a tecnulugia di u paisaghju d'illuminazione. U so cuncepimentu è a so custruzzione devenu esse cunfigurati cù diversi proiettori secondu u statutu, a funzione è e caratteristiche di l'edifiziu. Lampade è lanterne per riflette diverse lingue di luce in diverse parti di l'edifiziu è diverse zone funziunali.

Locu d'installazione è quantità di riflettori

Sicondu e caratteristiche di l'edifiziu stessu, i riflettori devenu esse piazzati à una certa distanza da l'edifiziu u più pussibule. Per ottene una luminosità più uniforme, u rapportu trà a distanza è l'altezza di l'edifiziu ùn deve esse inferiore à 1/10. Se e cundizioni sò limitate, u riflettore pò esse stallatu direttamente nantu à u corpu di l'edifiziu. In u disignu di a struttura di facciata di certi edifici stranieri, si tene contu di l'aspettu di i bisogni di illuminazione. Ci hè una piattaforma d'installazione speciale riservata per l'installazione di i riflettori, dunque dopu chì l'equipaggiu di illuminazione hè stallatu, a luce ùn serà micca visibile, in modu da mantene l'integrità di a facciata di l'edifiziu.imagine0021

Imagine: Pone i riflettori sottu à l'edifiziu, quandu a facciata di l'edifiziu hè illuminata, apparirà u latu micca illuminatu, cù l'intrecciu di luce è bughjura, restaurà u sensu tridimensionale di luce è ombra di l'edifiziu. (Pittura à manu: Liang He Lego)

A lunghezza di i riflettori installati nantu à u corpu di l'edifiziu deve esse cuntrullata trà 0,7 m è 1 m per evità l'apparizione di punti luminosi. A distanza trà a lampada è l'edifiziu hè ligata à u tipu di fasciu di u riflettore è à l'altezza di l'edifiziu. À u listessu tempu, si tenenu in contu fattori cum'è u culore di a facciata illuminata è a luminosità di l'ambiente circundante. Quandu u fasciu di u riflettore hà una distribuzione di luce stretta è i requisiti di illuminanza di u muru sò elevati, l'ughjettu illuminatu hè scuru è l'ambiente circundante hè luminosu, si pò aduprà un metudu di illuminazione più densu, altrimenti si pò aumentà l'intervallu di luce.

U culore di u riflettore hè determinatu

In generale, u scopu di l'illuminazione esterna di l'edifiziu hè di utilizà a luce per riflettà a bellezza di l'edifiziu, è di utilizà una fonte di luce cù una forte resa di culore per mustrà u culore originale di l'edifiziu durante u ghjornu.

Ùn pruvate micca à aduprà un culore chjaru per cambià u culore esternu di l'edifiziu, ma duvete aduprà un culore chjaru vicinu per illuminà o rinfurzà secondu u materiale è a qualità di u culore di u corpu di l'edifiziu. Per esempiu, i tetti d'oru utilizanu spessu fonti di luce di sodiu à alta pressione giallastre per migliurà l'illuminazione, è i tetti è i muri cianu utilizanu fonti di luce à ioduri metallichi cù una resa di culore più bianca è megliu.

L'illuminazione di parechje fonti di luce culurite hè adatta solu per occasioni à cortu termine, è hè megliu ùn esse aduprata per paràmetri di pruiezione permanenti di l'aspettu di l'edifiziu, perchè a luce culurata hè assai faciule da causà fatigue visuale sottu à l'ombra di l'ombra.imagine0031

Imagine: U Padiglione Naziunale Italianu à l'Expo 2015 usa solu l'illuminazione artificiale per l'edifiziu. Hè difficiule d'illuminà una superficia bianca. Quandu si sceglie un culore chjaru, hè impurtante capisce u puntu di culore di u "corpu biancu". Sta superficia hè un materiale ruvidu opaco. Hè currettu aduprà una pruiezione à longa distanza è di grande superficia. L'angulu di pruiezione di u riflettore face ancu chì u culore di a luce sia "graduale" da u fondu à a cima per svanisce, ciò chì hè abbastanza bellu. (Fonte di l'imagine: Google)

L'angulu di pruiezione è a direzzione di u riflettore

Una diffusione eccessiva è una direzzione media di l'illuminazione feranu sparisce u sensu di soggettività di l'edifiziu. Per fà chì a superficia di l'edifiziu pare più equilibrata, a dispusizione di e lampade deve fà attenzione à u cunfortu di a funzione visuale. A luce nantu à a superficia illuminata vista in un campu visuale deve vene da a listessa direzzione, attraversu ombre regulare, si forma un sensu chjaru di soggettività.

Tuttavia, se a direzzione di l'illuminazione hè troppu unica, renderà l'ombre dure è pruducerà un cuntrastu forte spiacevule trà a luce è u bughju. Dunque, per evità di distrughje l'uniformità di l'illuminazione frontale, per a parte di l'edifiziu chì cambia bruscamente, una luce più debule pò esse aduprata per rende l'ombra dolce in un intervallu di 90 gradi in a direzzione di l'illuminazione principale.

Vale a pena di mintuvà chì a furmazione di luci è ombre di l'aspettu di l'edifiziu deve seguità u principiu di cuncepimentu in a direzzione di l'osservatore principale. Hè necessariu fà parechje aghjustamenti à u puntu d'installazione è à l'angulu di pruiezione di u proiettore durante a fase di custruzzione è di debugging.

imagine0041

Imagine: U Padiglione di u Papa à l'Expo 2015 in Milanu, Italia. Una fila di luci wall washer in terra sottu illuminanu versu l'altu, cù bassa putenza, è a so funzione hè di riflette a sensazione generale di curvatura è di irregolarità di l'edifiziu. Inoltre, à l'estrema diritta, ci hè un proiettore di alta putenza chì illumina i caratteri sporgenti è prughjetta ombre nantu à u muru. (Fonte di l'imagine: Google)

Attualmente, l'illuminazione notturna di parechji edifici usa spessu un solu proiettore. L'illuminazione manca di livelli, cunsuma assai energia è hè propensa à prublemi d'inquinamentu luminosu. Si cunsiglia l'usu di un'illuminazione tridimensionale spaziale diversificata, un usu cumpletu di l'illuminazione inundata, l'illuminazione di contornu, l'illuminazione traslucida interna, l'illuminazione dinamica è altri metudi.


Data di publicazione: 22 di lugliu di u 2021