• f5e4157711

Cumu sceglie a fonte di luce LED adatta

Cumu sceglie a fonte di luce LED adatta per l'illuminazione di u pianu?

Cù a crescente dumanda di risparmiu energeticu è di prutezzione di l'ambiente, usemu sempre di più luci LED per a cuncepzione di luci in terra. U mercatu LED hè attualmente un mischju di pesci è dragoni, bonu è male. Diversi pruduttori è imprese stanu spinghjendu assai per prumove i so prudutti. In quantu à stu caosu, a nostra opinione hè megliu lascià ellu mandà una prova invece di ascultà.

Eurborn Co., Ltd cumincerà a selezzione di LED di luce da terra chì include l'aspettu, a dissipazione di u calore, a distribuzione di a luce, u bagliore, l'installazione, ecc. Oghje, ùn parleremu micca di i parametri di e lampade è di e lanterne, parleremu solu di a fonte di luce. Sapete veramente cumu sceglie una bona fonte di luce LED? I parametri principali di a fonte di luce sò: corrente, putenza, flussu luminosu, attenuazione luminosa, culore di a luce è resa di u culore. U nostru focus oghje hè di parlà di l'ultimi dui elementi, prima parlemu brevemente di i primi quattru elementi.

Prima di tuttu, dicemu spessu: "Quanti watt di luce vogliu?" Questa abitudine hè di cuntinuà a fonte di luce tradiziunale precedente. À quellu tempu, a fonte di luce avia solu parechji wattaggi fissi, in fondu pudete sceglie solu trà quelli wattaggi, ùn pudete micca aghjustà liberamente, è cù l'attuale LED oghje, l'alimentazione hè ligeramente cambiata, a putenza serà cambiata immediatamente! Quandu a stessa fonte di luce LED di a luce in terra hè alimentata cù una corrente più grande, a putenza aumenterà, ma questu pruvucarà una diminuzione di l'efficienza di a luce è un aumentu di u decadimentu di a luce. Per piacè vede l'imagine quì sottu.

图片29

In generale, ridondanza = sprecu. Ma risparmia a corrente di travagliu di u LED. Quandu a corrente di pilotaggio righjunghji a massima capacità permessa in e circustanze, riducendu a corrente di pilotaggio di 1/3, u flussu luminosu sacrificatu hè assai limitatu, ma i benefici sò enormi:

L'attenuazione di a luce hè assai ridutta;

A durata di vita hè assai allungata;

Affidabilità significativamente migliorata;

Un più altu utilizzamentu di putenza;

Dunque, per una bona fonte di luce LED o per a luce in terra, a corrente di guida deve aduprà circa u 70% di a corrente nominale massima.

In questu casu, u designer deve dumandà direttamente u flussu luminosu. In quantu à a putenza da aduprà, deve esse decisa da u fabricatore. Questu hè per prumove i fabricatori à perseguità l'efficienza è a stabilità, invece di sacrificà l'efficienza è a durata di vita aumentendu ciecamente a putenza di a fonte luminosa.

Quì sopra sò inclusi questi parametri: corrente, putenza, flussu luminosu è attenuazione luminosa. Ci hè una stretta relazione trà elli, è duvete fà attenzione à elli in usu: Quale hè ciò chì avete veramente bisognu?
Culore chjaru

In l'era di e fonti di luce tradiziunali, quandu si tratta di a temperatura di culore, tutti si primuranu solu di a "luce gialla è di a luce bianca", micca di u prublema di a deviazione di u culore di a luce. In ogni casu, a temperatura di culore di a fonte di luce tradiziunale hè solu di quellu tipu, basta à scegliene una, è in generale ùn anderà micca troppu male. In l'era LED, avemu trovu chì u culore di a luce in terra hà parechji è di ogni tipu. Ancu u listessu lottu di perle di lampada pò deviare in assai stranezze, assai differenze.

Tutti dicenu chì i LED sò boni, risparmianu energia è rispettanu l'ambiente. Ma ci sò veramente parechje cumpagnie chì producenu LED marci! Quì sottu hè un prughjettu à grande scala mandatu da un amicu chì hà cum'è scopu una applicazione reale di una famosa marca naziunale di lampade è lanterne LED, fighjate sta distribuzione di a luce, sta cunsistenza di a temperatura di culore, sta debule luce blu...

In vista di stu caosu, una fabbrica di illuminazione LED cuscienziosa in terra hà prumessu à i clienti: "E nostre lampade anu una deviazione di a temperatura di culore in ± 150K!" Quandu a cumpagnia face a selezzione di u produttu, e specifiche indicanu: "Richiede una deviazione di a temperatura di culore di e perle di a lampada in ± 150K".

Questu 150K hè basatu annantu à a cunclusione di citazioni di a literatura tradiziunale: "A deviazione di a temperatura di culore hè in ± 150K, chì hè difficiule da rilevà per l'ochju umanu". Credenu chì se a temperatura di culore hè "in ± 150K", l'incongruenze ponu esse evitate. In fatti, ùn hè micca cusì simplice.

Per esempiu, in a stanza di invechjamentu di sta fabbrica, aghju vistu dui gruppi di barre luminose cù culori di luce ovviamente diffirenti. Un gruppu era biancu caldu nurmale, è l'altru gruppu era ovviamente parziale. Cum'è mostratu in a figura, pudemu truvà a differenza trà e duie barre luminose. Una rossastra è una verde. Sicondu l'affermazione sopra, ancu l'ochji umani puderanu distingue a differenza, benintesa a differenza di temperatura di culore deve esse superiore à 150K.

图片31
图片32

Cum'è pudete vede, duie fonti di luce chì parenu cumpletamente sfarenti à l'ochju umanu anu una differenza di "temperatura di culore correlata" di solu 20K!

Ùn hè micca sbagliata a cunclusione chì "a deviazione di a temperatura di culore hè in ± 150K, hè difficiule per l'ochju umanu di rilevà"? Ùn vi ne fate, per piacè lasciatemi spiegà pianu pianu: Lasciatemi parlà di i dui cuncetti di temperatura di culore vs (CT) temperatura di culore correlata (CCT). Di solitu ci riferemu à a "temperatura di culore" di a fonte luminosa à a luce in terra, ma in realtà, generalmente citamu a colonna "temperatura di culore correlata" in u rapportu di prova. A definizione di sti dui parametri in "Architectural Lighting Design Standard GB50034-2013"

Temperatura di culore

Quandu a cromaticità di a fonte luminosa hè a listessa chè quella di un corpu neru à una certa temperatura, a temperatura assoluta di u corpu neru hè a temperatura di culore di a fonte luminosa. Cunnisciuta ancu cum'è croma. L'unità hè K.

Temperatura di culore correlata

Quandu u puntu di cromaticità di a fonte luminosa di a luce in terra ùn hè micca nantu à u locu di u corpu neru, è a cromaticità di a fonte luminosa hè a più vicina à a cromaticità di un corpu neru à una certa temperatura, a temperatura assoluta di u corpu neru hè a temperatura di culore correlata di a fonte luminosa, chjamata temperatura di culore correlata. L'unità hè K.

图片33

A latitudine è a longitudine nant'à a carta indicanu a pusizione di a cità, è u valore di e coordinate (x, y) nant'à a "carta di coordinate di culore" indica a pusizione di un certu culore di luce. Fighjate l'imagine quì sottu, a pusizione (0.1, 0.8) hè verde puru, è a pusizione (07, 0.25) hè rossu puru. A parte media hè basicamente luce bianca. Stu tipu di "gradu di bianchezza" ùn pò esse descrittu in parolle, dunque ci hè u cuncettu di "temperatura di culore". A luce emessa da a lampadina à filamentu di tungstenu à diverse temperature hè rapprisentata cum'è una linea nant'à u diagrama di coordinate di culore, chjamata "locus di u corpu neru", abbreviata cum'è BBL, chjamata ancu "curva di Planck". U culore emessu da a radiazione di u corpu neru, i nostri ochji parenu "luce bianca nurmale". Una volta chì a coordinata di culore di a fonte di luce si devia da sta curva, pensemu chì hà una "dominanza di culore".

图片34

A nostra prima lampadina à tungstenu, ùn importa micca cumu hè fatta, u so culore di luce pò cascà solu nantu à sta linea chì rapprisenta a luce bianca fredda è calda (a linea nera spessa in l'imagine). Chjamemu u culore di luce in diverse pusizioni nantu à sta linea "Temperatura di culore". Avà chì a tecnulugia hè avanzata, a luce bianca chì avemu fattu, u culore di a luce casca nantu à sta linea. Pudemu solu truvà un puntu "u più vicinu", leghje a temperatura di culore di questu puntu, è chjamà a so "temperatura di culore correlata". Avà sapete? Ùn dite micca chì a deviazione hè ± 150K. Ancu s'è e duie fonti di luce sò esattamente u listessu CCT, u culore di luce pò esse abbastanza sfarente.

Ciò chì Zoom in nantu à l'isoterma di 3000K:

图片35

A fonte di luce LED di a luce in terra, ùn hè micca abbastanza per dì solu chì a temperatura di culore ùn hè micca abbastanza. Ancu s'è tutti sò 3000K, ci saranu culori rossi o verdi. "Eccu un novu indicatore: SDCM.

Sempre aduprendu l'esempiu sopra, sti dui insemi di barre luminose, a so "temperatura di culore correlata" differisce solu di 20K! Si pò dì chì hè guasi identica. Ma in realtà, sò ovviamente culori di luce diversi. Induve hè u prublema?

图片36

Tuttavia, a verità hè: femu un'ochjata à u so diagrama SDCM

图片37
图片38

L'imagine sopra hè u biancu caldu 3265K à manca. Fate attenzione à u picculu puntu giallu à diritta di l'ellisse verde, chì hè a pusizione di a fonte luminosa nantu à u diagramma di cromaticità. L'imagine sottu hè verdastra à diritta, è a so pusizione hè andata fora di l'ovale rossu. Demu un'ochjata à e pusizioni di e duie fonti luminose nantu à u diagramma di cromaticità in l'esempiu sopra. I so valori i più vicini à a curva di u corpu neru sò 3265K è 3282K, chì parenu differisce solu di 20K, ma in realtà a so distanza hè luntana~.

图片39

Ùn ci hè micca una linea di 3200K in u software di prova, solu 3500K. Tracemu un cerchju di 3200K da per noi:

I quattru cerchi di giallu, turchinu, verde è rossu rapprisentanu rispettivamente 1, 3, 5 è 7 "passi" da u "culore di luce perfettu". Ricurdatevi: quandu a differenza di culore di luce hè in 5 passi, l'ochju umanu ùn pò micca distingue la in fondu, questu hè abbastanza. A nova norma naziunale stipula ancu: "A tolleranza di culore di l'usu di fonti di luce simili ùn deve esse più grande di 5 SDCM".

Videmu: U puntu seguente hè à menu di 5 passi da u culore di luce "perfettu". Pensemu chì hè un culore di luce più bellu. In quantu à u puntu sopra, 7 passi sò stati fatti, è l'ochju umanu pò vede chjaramente u so culore dominante.

Useremu SDCM per valutà u culore di a luce, allora cumu misurà stu parametru? Hè cunsigliatu di purtà cun voi un spettrometru, senza scherzi, un spettrometru portatile! Per a luce di u terrenu, a precisione di u culore di a luce hè particularmente impurtante, perchè i culori rossi è verdi sò brutti.

È dopu hè l'indice di resa di i culori.

L'illuminazione di u terrenu chì richiede un indice di resa cromatica elevatu hè l'illuminazione di l'edificii, cum'è i wall washer utilizati per l'illuminazione di a superficia di l'edificii è i riflettori utilizati per l'illuminazione di u terrenu. Un indice di resa cromatica bassu danneggerà seriamente a bellezza di l'edifiziu o di u paisaghju illuminatu.

Per l'applicazioni interne, l'impurtanza di l'indice di resa cromatica si riflette in particulare in l'illuminazione residenziale, di i negozi al dettaglio, di l'hotel è in altre occasioni. Per l'ambiente di l'uffiziu, e caratteristiche di resa cromatica ùn sò micca cusì impurtanti, perchè l'illuminazione di l'uffiziu hè cuncipita per furnisce a megliu illuminazione per l'esecuzione di u travagliu, micca per l'estetica.

A resa di i culori hè un aspettu impurtante di a valutazione di a qualità di l'illuminazione. L'indice di resa di i culori hè un metudu impurtante per valutà a resa di i culori di e fonti luminose. Hè un parametru impurtante per misurà e caratteristiche di u culore di e fonti luminose artificiali. Hè largamente utilizatu per valutà e fonti luminose artificiali. Effetti di u produttu sottu diverse Ra:

In generale, più altu hè l'indice di resa cromatica, megliu hè a resa cromatica di a fonte luminosa è più forte hè a capacità di restaurà u culore di l'ughjettu. Ma questu hè solu "di solitu". Hè veramente cusì? Hè assolutamente affidabile aduprà l'indice di resa cromatica per valutà u putere di ripruduzzione di u culore di una fonte luminosa? In quali circustanze ci saranu eccezioni?

Per chiarificà sti prublemi, ci vole prima à capisce ciò chì hè l'indice di resa di culore è cumu si deriva. U CIE hà bè stipulatu un inseme di metudi per valutà a resa di culore di e fonti luminose. Utilizza 14 campioni di culore di prova, testati cù fonti luminose standard per ottene una seria di valori di luminosità spettrale, è stipula chì u so indice di resa di culore hè 100. L'indice di resa di culore di a fonte luminosa valutata hè valutatu in paragone à a fonte luminosa standard secondu un inseme di metudi di calculu. I 14 campioni di culore sperimentali sò i seguenti:

图片42

Trà elli, u n. 1-8 hè utilizatu per a valutazione di l'indice generale di resa di culore Ra, è 8 tonalità rappresentative cù una saturazione media sò selezziunate. In più di l'ottu campioni di culore standard utilizati per calculà l'indice generale di resa di culore, CIE furnisce ancu sei campioni di culore standard per calculà l'indice di resa di culore di culori speciali per a selezzione di certe proprietà speciali di resa di culore di a fonte luminosa, rispettivamente, saturazione Gradi più alti di rossu, giallu, verde, blu, culore di a pelle europeu è americanu è verde foglia (n. 9-14). U metudu di calculu di l'indice di resa di culore di a fonte luminosa di u mo paese aghjusta ancu R15, un campione di culore chì rapprisenta u tonu di a pelle di e donne asiatiche.

Eccu u prublema: di solitu ciò chì chjamemu u valore di l'indice di resa di culore Ra hè ottenutu basendu si nantu à a resa di culore di 8 campioni di culore standard da a fonte luminosa. L'8 campioni di culore anu una crominanza è una luminosità medie, è sò tutti culori insaturi. Hè un bon risultatu per misurà a resa di culore di una fonte luminosa cù un spettru cuntinuu è una banda di frequenza larga, ma causerà prublemi per a valutazione di a fonte luminosa cù una forma d'onda ripida è una banda di frequenza stretta.

L'indice di resa cromatica Ra hè altu, a resa cromatica deve esse bona?
Per esempiu: Avemu pruvatu 2 in luce di terra, vede e duie imagine seguenti, a prima fila di ogni imagine hè a prestazione di a fonte luminosa standard nantu à diversi campioni di culore, è a seconda fila hè a prestazione di a fonte luminosa LED pruvata nantu à diversi campioni di culore.

L'indice di resa cromatica di queste duie fonti luminose LED di luce in terra, calculatu secondu u metudu di prova standard, hè:

Quellu di sopra hà Ra=80 è quellu di sottu hà Ra=67. Surpresa ? A ragione principale ? In fatti, ne aghju digià parlatu sopra.

Per ogni metudu, ci ponu esse lochi induve ùn hè micca applicabile. Dunque, s'ellu hè specificu à u spaziu cù esigenze di culore assai strette, chì metudu duvemu aduprà per ghjudicà se una certa fonte di luce hè adatta per l'usu? U mo metudu pò esse un pocu stupidu: fighjate u spettru di a fonte di luce.

Quì sottu hè a distribuzione spettrale di parechje fonti luminose tipiche, vale à dì a luce di ghjornu (Ra100), a lampada à incandescenza (Ra100), a lampada fluorescente (Ra80), una certa marca di LED (Ra93), a lampada à ioduri metallichi (Ra90).


Data di publicazione: 27 di ghjennaghju di u 2021